Modernizarea DN 66A, între DN 67D și Barajul Iovanu
Început acum mai bine de 23 ani, acest drum traversează în prezent Parcul Naţional Retezat. Constructorii au făcut tot posibilul să păstreze peisajul intact, realizând o adevărată artă constructivă pentru a da posibilitatea faunei locului să nu fie afectată, realizându-se traversări şi subtraversări pentru animalele pădurii, ce sunt protejate.
Până la ora actuală au fost realizaţi 20 kilometri de şosea, de la ieşirea din Uricani până în zona numită Valea Iarului, la granița cu Parcul Domogled, Valea Cernei.
Autorităţile locale din Valea Jiului au strâns între timp peste 20.000 de semnături de la localnici, pe o petiţie în care solicitau Guvernului României reluarea lucrărilor la DN 66A, pe un sector de drum de peste 20 de kilometric, spre Izvoarele Cernei.
Dacă DN 66A ar fi modernizat, distanţa pe care un şofer ar trebui să o străbată pentru a ajunge de la Uricani la Băile Herculane s-ar scurta cu circa 100 de kilometri, faţă de rutele alternative prin Târgu-Jiu (DN 66) sau Caraş-Severin (DN 68A).
Distanţa dintre celelalte oraşe ale Văii Jiului şi Băile Herculane s-ar scurta cu circa 70 – 90 de kilometri, respectiv cu circa o oră de mers.
”Nu mă las şi voi face în aşa fel încât, drumul spre Herculane să fie finanţat şi finalizat. Deşi am făcut numeroase demersuri până acum la toate guvernele, am observat că el este un subiect numai în campaniile electorale după care promisiunile sunt uitate, dar voi lupta până la capăt pentru ca lucrările la Drumul Naţional 66A care leagă Câmpul lui Neag de Herculane să fie finalizat, întrucât acesta reprezintă singura modalitate de a deschide noi orizonturi pentru Valea Jiului, să dezvoltăm turismul şi să atragem cât mai mulţi bani în Valea Jiului atât de greu încercată de restructurarea mineritului”, a ţinut să transmită senatorul Cristian Resmeriţă”
Și iată că după toate demersurile realizate atât de autoritățile locale din Valea Jiului, dar și datorită faptului că finalizarea DN66A este cuprinsă în strategia de dezvoltare a zonei, veștile bune ne vin din partea directorului Regional de Drumuri din Craiova, Călin Cosmin.
Se va elabora un nou studiu de fezabilitate, iar investițiile se vor face de la bugetul de stat.
“Am demarat procedurile de achiziție publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării DN 66A, tronsonul cuprins între DN 67D și Barajul Iovanu din zona localității Cerna Sat. După semnarea contractului cu firma câștigătoare în urma licitației, aceasta va avea termen de patru luni pentru finalizarea studiului.
Acest obiectiv a fost introdus în Lista obiectelor de investiții finanțate de la Bugetul de stat, iar termenul de depunere a ofertelor este 10.10.2023.
Tronsonul de drum cuprins între Cerna Sat și Câmpul lui Neag, se suprapune cu zona de protecție a sitului UNESCO – Păduri de fag și primare și seculare, fapt ce duce la întâmpinarea mai multor dificultăți în promovarea lucrărilor de modernizare”, a transmis Cosmin Călin, Directorul Regional DRDP Craiova.
”Drumul spre Herculane este singurul drum longitudinal din Europa, pleacă de-a lungul munţilor de la Herculane, până la Voineasa… prinde Retezatul, munţii Vâlcanului, Cheile Jieţului, Obârşia Lotrului şi merge la Voineasa, făcând şi unirea cu Translapina. Sunt convins că în momentul când se va face acest drum, peste 500 de locuri de muncă se vor crea în Valea Jiului, permanente. Este foarte important să aratăm că vrem acest lucru. Tot noi trebuie să facem ceva, putem face lucruri mari, dar toţi, împreună”, a spus și omul de afaceri, Emil Părău.